söndag 29 maj 2011

Nu bär det snart av..

Ja, det börjar dra ihop sig. På måndag åker jag och Emil till Järpen för att vara med då lillebror Dennis tar studenten. Jag ser verkligen framemot att åka ner. Ska bli så himla roligt. På torsdag kommer vi hem.
På fredag hade Emil fått en ny tid för vaccination.. men vi måste nog skjuta på den lite till eftersom Johans pappa ska vara barnvakt på fredagkväll.. Det blir ju kanske inte så bra om nu Emil får feber och blir gnällig. Vi ska nämligen se Magnus Betnér och Aron Flam (har ingen aning om vem det är men förhoppningsvis är han bra) och det kommer också bli toppen. Storebror och Anneli kommer också hit och ska se Magnus.
Resten av den helgen ska vi packa alla grejer som ska med hem till Norsjö och jag har börjat skriva en lista på sånt som vi måste ha med oss hem och det är inte lite grejer!! Gud vad jobbigt det helt plötsligt började kännas. Jag kommer ju måsta flytta alla mina blommor vilket känns jätte jobbigt plus att några av blommorna är jag ju rädd om. Hur kommer de klara av att flyttas? Sen så behöver vi ju typ allt från köket med oss hem eftersom det inte finns nånting sånt hemma som nån inte använder och ja.. usch! Massor med kläder ska ju också med hem.. typ hela garderoben.. Åh.. så jobbigt!
Men men.. det blir väl förhoppningsvis bra när vi väl är på plats i huset.

Nu borde jag verkligen gå i säng!

2 kommentarer:

Namárië sa...

Förstår om själva flyttandet av prylarna känns jobbig! Men tänk hur värt det, det kommer kännas sen :)
Ni kan inte skicka några av grejerna med Johans pappa eller din storebror då? Vet ju inte om de ska till Norsjö förståss, eftersom jag inte har koll på vart de bor :)
Men barnvagnen kanske skulle gå att skicka i förväg? Den brukar ta upp nästan hela bagageutrymmet tänkte jag :P
Angående porslin så finns ju alltid Knuten att köpa billiga saker på! De har massor av tallrikar, glas, m.m, så ni kanske får några saker färre att frakta.
Kram!

Sara sa...

Ja, jag hoppas och tror att det kommer bli tok bra att få bo hemma i sommar och inte hemma hos våra föräldrar för det skulle jag aldrig fixa!
Storebror bor i Skellefteå och Johans pappa bor ju i Bastutjärn så vi kommer nog att skicka lite grejer med Johans pappa. :) Det kommer nog ordna sig.. Även om det fattas lite små grejer så kan vi ta det nästa gång vi åker mellan Norsjö-Umeå för Emil ska på BVC igen den 22 juni.
Ja.. just det.. knuten finns ju.. Det behövs ju egentligen inte så mycket. Sen är ju Porslin ganska jobbigt att flytta för man måste ju slå in det för att det inte ska gå sönder.. så knuten var en mycket bra idé! Tack.
Kram