måndag 24 oktober 2011

Be Part of the Cure, EB awareness week

I veckan är det EB awareness week och det innebär att vi ska sprida så mycket vi bara kan om Epidermolysis Bullosa. T.ex genom att länka denna video i din blogg eller om du har FB kan du lägga upp den där. 


Detta är en film som visar några av barnen som kämpar mot EB.
En fin film som jag tycker att alla borde dela med sig av. 
Det finns inget botemedel mot denna hemska sjukdom men vi kan fortfarande sprida information om den. 

Jag skulle så väldigt gärna vilja göra någonting för dessa barn. Någonting mer än att sprida information och vetskap om att den finns. Jag vet bara inte hur jag ska göra det, börja forska kanske.
Någonting som jag funderat på ganska länge är att köpa en fjärilsbrosch, dels för att de är så fina och dels för att det kanske hjälper lite i alla fall. Jag hade hoppats att någon mer än bara jag skulle vilja ha en sån fin brosch men det var ingen som nappade sist jag försökte få någon att vilja köpa en av deras underbart fina fjärilar så jag får väl helt enkelt köpa ett par stycken till mig själv och sen se om någon kanske är intresserad. 

ha en bra kväll!

2 kommentarer:

Catarina sa...

Jag skulle kunna vara med å köpa en fjäril

Sara sa...

Men gu vad bra! Då ska jag komma ihåg det när jag beställer efter fjärilar. Vet dock inte när det blir, kan hända att det blir efter jul då jag är lite fattig just nu men jag lovar att jag ska säga till. :)