måndag 3 oktober 2011

Drömtrappor

Om ni är i behov av en ny trappa, kolla då in denna video!


De gör riktigt snygga trappor och dessutom har de någonting som heter "restair". Det innebär att du "klär" in den gamla trappan med nytt material. Enkelt och billigt, åtminstone om man jämför med att köpa en helt ny trappa.  


Bilden är lånad från http://www.trappforum.se/trapprenovering/
Här ser ni ett exempel på hur det kan börja se ut. Det är betydligt enklare att  göre på det här sättet än att byta hela trappan. Sen är det ju dessutom billigare. 
____________________________________________

Vi åkte till Norsjö i lördags för vi skulle byta däck på bilen så nu har vi vinterdäck. Lite tidigt kanske men hellre för tidigt än för sent! Sen var vi ju bjudna på kalas i söndags hos Emils tremening som fyllde ett år. Tänk att för exakt ett år sedan var jag och Johan och hälsade på och snusade på lilla Matilda som var alldeles nyfödd och nu är hon ett år. Tiden går så fort och nu är det snart Emil som fyller ett år. Hjälp! 
Vi har haft en riktigt bra helg. Det har varit hyfsat lugnt och skönt. Fastän det varit lugnt så har jag ändå inte hunnit hälsa på alla som jag skulle vilja hinna häls på. Först¨r inte vart tiden tar vägen!
Idag var vi nere vid huset (alltså där vi bodde i sommar) för Johan hjälper sin pappa att slipa väggarna. Huset ska hyras ut så det ska tapetseras i tre rum så Johan har slipat. När han var färdig så satt jag och han och diskuterade hur vi ville ha det i huset om vi nu flyttar dit nån gång, vilket jag tror att vi kommer att göra. Jag blir så himla sugen på att flytta dit redan imorgon när jag är där och ser hur fint det kommer bli med de nya tapeterna. Det kommer bli så himla fint! I alla fall så åkte vi hem till Norsjö efter vi hade ätit lunch idag. Jag har hunnit vara på media markt och köpt ett "wireless keyboard med touchpad" som det så fint heter. Är perfekt att ha det när jag har kopplat ihop datorn med tv.n så jag sitter i soffan och ser film genom datorn eller att jag kollar på bilder.. eller läser bloggar. Haha. :)
Än så länge är jag nöjd men det tar nog ett tag innan man lärt sig hur det nya tangentbordet fungerar. 

Just ja, jag har fotat hösten idag så jag ska se om jag kanske lägger ut någon av bilderna imorgon. Jag har två bilder som jag är riktigt nöjd med.

Nu borde jag sova men jag ska "bara"..

Sov gott, vi hörs!

Inga kommentarer: