söndag 18 december 2011

17 december

Tjejen som jag jobbar hos fyllde år idag så jag och Emil var bjudna dit på kalas men Emil sov lite längre på sin förmiddagsvila än vad jag hade räknat med så vi blev lite senare än jag hade tänkt. Det slutade med att vi inte hann träffa födelsedagstjejen då hon precis hade gjort sig redo för att duscha. Vi hann träffa personalen och en annan tjej som bor där så det var ju trevligt. Vi måste åka dit någon mer dag så vi hinner träffa min tjej.
Emil tyckte i alla fall att det var väldigt trevligt där, stora rum, många rum och ett jätte fint akvarium. Emil skulle nog ha velat ta med det hem. :)

När vi sen var nöjda och redo att åka hem passade vi på att handla lite grann inne på coop då vi passerar där på vägen hem. Ni som handlar med shopexpress vet vad jag menar då jag säger shopexpressdosan, i alla fall så drog jag mitt kort för att få en sån dosa och på den dosan står det "okänt fel". Jahapp.. jag går till shopexpresskassan får att fråga lite snabbt vad det betyder och hon tror att det är slut ström i den så jag ska ställa tillbaka den och prova dra mitt kort igen. Det fungerar inte, så jag går till kundtjänst istället och där tar hon mitt kort och fixar nåt så jag ska kunna dra det igen. Jag går tillbaka för att prova igen.. jag drar mitt kort men det börjar inte lysa på den dosan jag ska ta så jag måste tillbaka till kundtjänst och den här gången följer hon med för att se så det fungerar och visst fungerar det då. Jippie, äntligen kan jag och Emil "räjsa" in bland alla andra som också är där och irrar omkring bland ombyggnadsröran. Man skulle nog kunna säga att det är lite smått kaos på coop just nu när de bygger om men det är ju tur att kommer bli bra när det väl är färdigt.

Här har ni shopexpressdosan som jag pratade om. 


"Ursäkta röran, vi bygger om"
Ikväll har vi bara tagit det lugnt. Det är skönt med sådana dagar/kvällar. Igår hade vi ju besök av två kompisar. Vi åt taccos, spelade ett sällskapsspel som heter "time´s up" och det var jätte svårt men ändå roligt. Det är en hög med ca 20 kort som man ska försöka förklara så att ens partner kan gissa vad det står på kortet och när vår tid är slut skickar jag vidare högen till nästa person som får förklara för sin partner. När alla korten är slut börjar man om (det är samma kort som används) men den här gången ska man göra charader och försöka få sin partner att förstå. Tredje gången skulle man beskriva ordet/meningen med ETT enda ord och det var svårt men eftersom det är tredje gången så har man hört svaren två gånger redan så har du bara bra minne kan det nog gå riktigt bra. :)
När vi spelat färdigt tittade vi på en film som heter "trolljägarna" och om ni frågar mig så var det en galet dålig film men jag vet inte vad de andra tyckte.

Det blev en lyckad kväll!

4 kommentarer:

Hanna sa...

Det är så typiiskt när man ska snabbhandla och tar en dosa, och så gormar det och tar superlång tid :)

Sv: Tack :)

Sara sa...

Ja, det är verkligen typiskt. Tur det gick bra tillslut. :)

Varsågod!

Om ni undrar vart jag håller hus så har vi inget Internet just nu. Vi måste göra om det på nåt sätt och jag kan ingenting om datorer så jag överlåter det till Johan men han är ju borta hela dagarna och vissa kvällar så jag återkommer helt enkelt då vi har Internet igen. Kan inte blogga med mobilen. Men ha det bra där ute!

Jonna sa...

Svar: Ja jag är riktigt nöjd! :) Vi har två malmbyråer till i vardagsrummet fast storleken mindre och i vitt. Dom är enkla och snygga tycker jag! :) Limme fick skorna i doppresent av en av sina flickvänner ;) Dom är jättefina i svart också! Jag har alltid sagt ända sedan barnsben att om jag någonsin får en pojke ska han heta Emil. Men hans pappa heter Emil så vi fick komma på något annat.. Pappa Emil kallades för Limme (Emil baklänges fast minus ett M) när han va liten och när jag hörde farfarn säga detta blev jag tokförälskad. Och när han kom ut va han en klockren Limme :)

Therese sa...

Sv:
det som är roligt är att de va inte ens våran egna BM, för hon har semester just nu.. Så de va gött att en stand in kunde göra det för mig.

Hoppas det med, sitter med lite värkar nu, men känns för svaga trots att dom gör ont..