onsdag 22 februari 2012

Mardrömmar!

Jag hatar att drömma mardrömmar.


Jag är på läger, jag tror att det är i typ Hemavan eller liknande.

Jag och en kille (har ingen aning om vem) har varit på affären och han köpte en 1,5 liters cola. Men av någon anledning måste han dricka upp den där nu men han kan inte så han försöker bjuda bort den där. Jag tycker det känns dumt att kasta bort colan så jag tar den och säger att jag dricker upp den. Han säger att det blir bra också kastar han bort korken. Då tycker jag att han  lite knäpp, varför kasta bort korken? Vi börjar busbråka (vi bråkar på skoj) om det där. Helt plötsligt så bär han mig och när han gör det så smyger tre killar efter oss för att ta colan som jag håller i. Men jag Tycker inte att man gör så och därför tänkte jag bråka lite med de och ger de därför inte colan. De tre killarna blir helt galna och börjar slåss mot oss.

Helt plötsligt är vi inne på inwido (en fönster tillverkare där jag kommer ifrån). Jag klättrar upp på något som ser ut som en frysbo. Därifrån försöker jag och min kompis bli av med de bråkiga killarna. Tillslut försvinner de men vi bestämmer oss för att sova där på bänken. Innanför bänken/frysboxen finns en dörr. Jag öppnar dörren för att se vad det är men det var inget roligare än ett litet förråd. Perfekt, jag dumpar min lilla ryggsäck som jag har med mig och min börs lägger jag också där. När vi vaknar upp står dörren på vid gavel och min väska har någon rotat igenom och min börs är borta. Fan!

Det är ganska mycket folk inne på verkstaden och de har borta en tjej som heter Jennie (min bästa kompis från när jag var liten). Jag ser ett gäng som står och hänger över ett badkar (?) och de verkar helt galna. De gräver och skriker och gråter. Det ligger någon i badkaret som dessutom är fyllt med betong. Alla säger att det måste vara Jennie! Jag får panik och blir helt galen, det sprutar tårar och jag försöker ta mig till det där jäkla badkaret men på väg dit kommer det fram en tjej som gråter och som säger att det är hon som är Jennie. Jag blir jätte glad och kramar om tjejen, min bästa kompis. Jag tycker det är lite underligt att jag inte känner igen henne och sen vaknar jag.


Det är som med typ alla drömmar jag drömmer, en konstig dröm. Varför hamnade vi på inwido? Varför ser inte min bästa kompis ut som hon alltid har gjort? Varför gav jag inte bara colan till de bråkiga killarna?..


Nej, jag ska försöka sova nu. Vi hörs!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: