torsdag 31 maj 2012

Att packa smart

Att försöka packa smart är inte alltid enkelt. Som ni kanske redan vet har vi ju flyttat från Umeå nu, lägenheten är tömd, städad och nycklarna är lämnade. Vi bor för tillfället hemma hos min svärfar och när vi försökte städa ur lägenheten i Umeå försökte vi göra lådor  med grejor som vi vet att vi ska ha med oss till Gotland men där på slutet hann vi inte riktigt fundera så mycket. Bland annat så har vi borta en del kläder och ja... Det är helt enkelt lite rörigt just nu.

Idag har jag försökt gå igenom klädlådor och påsar för att sortera ut sånt som ska hänga med till ön men det är baske mig inte lätt. Sen måste jag ju försöka packa lite smart också. När vi kör ner måste vi ha lite kläder nära till hands eftersom vi ska övernatta hos min bror en natt och hos min morbror en natt plus att både jag och Emil är riktiga sölgrisar. Sen måste jag även försöka ha kvar lite kläder här i Norsjö så vi slipper ta hem ett gäng om vi nu kanske Kommer hem en vecka i sommar. Ja, det är mycket att tänka på. Sen ska jag dessutom packa så att allt ryms i bilen.


Johan fick då äran att städa och tvätta bilen för det behövdes också! :)


Sen måste jag få berätta den glada (tråkiga) nyheten om att min lilla pärla är såld! Det kom hit en karl och hans son igår och köpte den. Fick inte lika mycket som jag hoppats men nu är den i alla fall såld. Det känns både skönt när tråkigt. Jag tyckte ju så mycket om min bil men samtidigt vet jag ju så väl att den behöver tas om hand och jag har varken tid eller pengar till det just nu. Jag hoppas förstås att den nya ägaren ska ta tal hand om den i alla fall. :)


Nu ska jag fortsätta med mitt packande, önska mig lycka till!


Ps, ni får stå ut med konstiga meningar och felstavningar men jag skriver från telefonen.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: