måndag 13 augusti 2012

Visby

Man kan inte bli annat än glad när man vaknar till ljudet av råmande kor på morgonen. Så underbart mysigt det är.

Här är utsikten från vårt sovrumsfönster, korna går precis utanför fönstret. Jätte mysigt tycker jag att det är. :)

Ja, vi har spenderat ännu en dag inne i Visby men den här gången hade vi ärenden där. Emil har ju hunnit riva sönder Johans glasögon två gånger sen vi kom hit till Gotland och båda gångerna har det gått laga men nu i lördags gick bågen sönder helt så vi åkte in idag för att se om det kanske skulle gå löda ihop. Johan har titaniumbågar och tyvärr kunde de inte laga det här utan var tvungna att skicka glasögonen till fastlandet, det skulle kosta 600 kr! Ganska mycket pengar för att laga ett par gamla glasögon. Det slutade med att han gjorde en synundersökning och beställde nya bågar. Inte gratis precis men sånt är livet när man är en glasögonorm, jag måste också köpa nya brillor. Usch vad dyrt! Jag gör det sen..


I alla fall så hann Johan besöka en frissa också och de klippte av två decimeter ungefär, det behövdes verkligen. Jag tycker det blev så fint! Nu kan han nästan ha utsläppt hår utan att det ser galet ut. Jag skulle också behöva klippa mig men jag har inga pengar så jag får snällt vänta till jag får lön. I alla fall, medan Johan klippte sig och var hos optikern lekte jag och Emil i en lekpark som fanns precis utanför muren. Emil tyckte det var jätte kul trots att det bara fanns bebisgungor, en sandlåda och två gunghästar eller vad de nu kallas.. När han fått leka av sig kunde vi gå till optikern och hjälpa Johan välja bågar och sen åkte vi på affären och handlade. Det blev en heldag inne i stan men det var rätt lugnt, det märks att semestertiderna är över nu. Ganska skönt om jag får säga det själv. :)

Så här kort hår har Johan nu. 
Det fanns äppelträd vid lekparken, tyvärr såg de ganska äckliga ut de här äpplena. Var massor med svarta prickar på de. 

Emil gungar på gunghästen, eller gungflygplanet eller vad det nu skulle föreställa. 

Men det bästa var nog att gunga, oj vad han skrattade! 


Inga kommentarer: