onsdag 12 december 2012

Att vara höggravid under vintern

Jag har i alla fall kommit fram till att det är väldigt opraktiskt att vara (hög-)gravid december, januari, februari och mars.. det är trots allt de kallaste månaderna på året och då behöver man ju en hel jäkla massa kläder. Dessa vinterkläder är ju inte direkt billiga heller och man vill ju inte så gärna köpa en jacka/täckbyxor för en massa pengar då man kanske aldrig mer kommer ha nån användning för de.

Jag har i alla fall hittat en super fin jacka som en kompis kompis ska sälja och jag är väldigt sugen på den men jag vet inte hur jag ska göra. Ska jag köpa den för 450 kr plus frakt och klara mig utan täckbyxor (jackan går ner en bit över rumpan) eller ska jag leta fram den jackan jag hade när Emil var nyfödd (rymde ju inte degmagen i min vanliga jacka så fick lov att köpa en ny), den jackan borde passa.. också "bara" köpa ett par gigantiska täckbyxor? Hur hade ni gjort?

Nej, nu bestämde jag mig precis för att köpa jackan, hoppas bara att jag passar i rött nu då och att storleken räcker till. Hm.. Annars får jag väl sälja den vidare.

Sen är det nu åter igen dags att stänga av denna dumburk för att sova. Jobbet kallar imorgon bitti kl 07.00 så väckaren ringer kl 05.. det tar nästan en timme att åka buss till jobbet, huvva. Jaja..
Jag ska för övrigt berätta hur min första dag på jobbet gick men jag tar det nog en annan dag. Ska som sagt stänga av den här nu!

Så här kommer för övrigt jag att jobba under den här tiden. Jag har 30 min rast men annars är det ju typ ett ganska lyxigt schema, jag gillar det. Måste dock kolla hur det är tänkt under julveckan. 

Det har snöat en del idag.. undrar om det fortfarande snöar? Då lär jag väl inte ens ta mig till jobbet imorgon.. hm..

Mysigt med massa snö. :)

Inga kommentarer: