torsdag 13 december 2012

Vattkoppor?

Emil är tydligen sjuk med feber och prickar, undrar om det är vattkoppor? Jag hoppas nästan det så att han får göra bort det nu när han är liten. Synd bara att det blir precis innan jul, det känns som att det inte riktigt passar just nu, fast i och för sig så får jag väl vabba vilket innebär att jag kommer att vara hemma i Norsjö jätte länge.. nästan ändå till jag går på gravidpenning som inte alls blir den 8 januari som jag trodde utan typ den 14 men det är helt okey det också.
Men jag inser just nu att vi inte är färdiga med julklappsinköpen ännu vilket kommer bli ett problem om jag inte kan handla de nu.. När ska vi då hinna handla de? Vill inte åka in till stan en lördag.. vill helst shoppa en vardagsmorgon så fort affärerna öppnar men hur lätt är det när man bor i Norsjö? Hm..

Jaja, egentligen är väl detta ett i-landsproblem som man brukar säga. Huvudsaken att jag får vara hemma och ta hand om lilleman nu när han är sjuk. Kändes jobbigt att prata med Johan när jag hör en ledsen Emil i bakgrunden. Han har visst haft "ränndynga" idag också, inte kul. Tycker så synd om honom, det är så jobbigt när jag inte kan vara där och trösta. :(

Jag åker i alla fall hem imorgon istället för att de kommer hit som vi hade tänkt.

Jag har tagit fem semesterdagar under jul och nyår, det känns så himla skönt!


Inga kommentarer: