tisdag 11 december 2012

Graviditetspenningen

Jag har äntligen gjort i ordning mina papper för att kunna ansöka om graviditetspenningen, nu fattas endast moderskapsintyget som ligger hemma i Norsjö någonstans. Tror att jag ska vara in och be om ett nytt så jag kan skicka in ansökan så fort som möjligt. Om jag räknat och tänkt rätt så får jag gå redan den 8 januari, det är ju snart! Jag hoppas verkligen det och att det såklart blir beviljat.
Till något annat, jag har köpt några julklappar idag och en ryggsäck till mig själv som kostade så mycket som 39 kronor! Jag är så less min jäkla handväska (ska sätta dit en axelrem när jag hittar en sådan) för den glider ner från axeln hela tiden plus att den blir rätt så tung när jag packar den full. Det känns skönt med en ryggsäck i alla fall, då går det dessutom smidigt att handla mjölk och dylikt.
Ja just det, imorgon börjar jag på solbacken som jag pratat om tidigare. Jag ska träffa chefen där så det ska bli spännande att se hur det är tänkt det här. Hoppas jag får ett bra schema! Jag gruvar mig dock för pendlingen. Det tar nästan en timme att ta sig dit därifrån där jag bor så det innebär att jag får stiga ut kl fem på morgonen om jag börjar kl sju! Huvva, tur att det bara är en kort period i alla fall.
Jag var för övrigt in på Coop forum och handlade idag, det bjöds på julbord mitt inne i butiken och det kan man ju verkligen inte tacka nej till! Sen köpte jag vindruvor till efterrätt. :)
Nej men gud, nu ska jag hoppa in i duschen... Mina fötter luktar illa. Haha!
Sov gott!

Inga kommentarer: