onsdag 5 december 2012

Första dagen

Jag var ju på mitt jobb idag, det var tänkt att jag skulle träffa min chef men hon var sjuk så jag fick träffa en av de första cheferna som jag haft. Han visade mig vad jag skulle roa mig med och ja.. jisses vad rörigt det kändes. Jag hoppas dock att jag kommer ihåg lite av det till imorgon bara men det tror jag nog. Jag har fått sitta och gå igenom något som heter tidsfångst, det är dit som vi assistenter rapporterar tiden vi jobbar för att se att brukaren får de timmar som hen har rätt till. Det är inte det lättaste att gå igenom men jag ska nog lära mig det jag också.

Jag har ju varit lite orolig för det här med min gravidpenning om jag nu ska jobba på kontor så jag frågade en annan chef hur det kommer bli med min gravidpenning nu om jag ska jobba på kontor? Hon visste nästan inte men misstänkte, precis som jag, att det skulle bli svårt att få det beviljat. Jag undrade även hur jag skulle jobba nu under jul och det visste hon inte heller men hon vågade nästan lova att jag skulle vara ledig jul eftersom de inte visste någonting ännu. Men innan dagen var slut fick jag veta att jag kommer få börja jobba på ett äldreboende som heter Solbacken (nästan som Solbacka hemma i Norsjö) och jag kommer jobba mån-fre och jag kommer få vara ledig jul och nyår. Det känns så himla bra! Så till veckan ska jag börja där om jag nu inte minns helt galet. Det känns faktiskt riktigt bra och jag ska skynda mig och söka gravidpenning så jag hinner få det beviljat.

För övrigt har det varit en lugn dag, jag hoppade (jag åker ju buss till och från jobbet) av vid coop efter jobbet och handlade lite grann så nu kan jag och "lillan" fika och äta nån dag i alla fall. Sen har Patric hjälpt mig med internet så nu har vi det också vilket känns himla skönt. Då kanske jag kommer igång med bloggandet igen.. eller nja.. vi får se, haha.

Nu ska jag nog lägga mig och se ett avsnitt av hart of dixie! Sov gott kära läsare så hörs vi en annan dag. 

Min älskade lilla buspojke, jag saknar dig redan och det har bara gått en dag! Du är världens finaste och jag älskar dig oändligt!

Här i Umeå har vi i alla fall fått lite snö.. och kyla, dock inte lika kallt som hemma. Där hade de -25!! 






1 kommentar:

Hanna sa...

Hoppas att det löser sig med gravpenningen, och skönt att du får vara ledig jul och nyår :) Mysa tillsammans familjen på fyra! :)

Sv: Ja, de två senaste månaderna har verkligen rusat förbi..Galet snabbt har det gått :)