måndag 10 december 2012

Tillbaka i storstan

Jag har haft en toppen bra helg, jag har mysat med både Emil och Johan. Vi har varit ute ganska mycket och skottat en hel del. Det har snöat rätt så mycket i helgen och tack och lov var det så kallt ute att snön vägde ingenting. Den var väldigt lätt att skotta så vi handskottade hela gården på söndagen.

Det är lustigt hur olika det kan vara från dag till dag, i lördags när jag skottat/sopat av och runt bron hade jag så ont i svanken att jag funderade på att ta en alvedon (ni som känner mig vet ju att jag väldigt sällan äter tabletter, och speciellt nu när jag är gravid) men Johan masserade lite grann och det blev lite bättre. Medans jag i söndags som sagt skottade hela gården för hand och då hade jag inte alls så ont. Aja, det är nog bäst att ta det lugnt, ryggen ska trots allt palla ett par månader till.

I söndags hade vi filmmys med svärfar och en kompis som heter Rebecka. Vi såg "cockpit" och jag tyckte den var jätte bra! Vi åt gräddost/brieost/vitlöksost, kex, vindruvor och drack julmust/vin. En helt okey myskväll alltså. :)

Mitt under filmen ringer Johans ena lillebror och berättar att deras mamma just blivit skickad med ambulans till Skellefteå då hon trodde att hon fått en hjärtinfarkt. En stund senare ringer brorsan igen och säger att de kör direkt till Umeå istället då hon blivit sämre, när hon kommer fram i Umeå kör de henne direkt till operation. De ska då göra en ballongsprängning, operationen gick bra och svärmor verkar efter omständigheterna må ganska bra.

I morse var det dags för mig att åka tillbaka till Umeå. Jag var uppe med tuppen klockan fem och gjorde fika till Johan sen gjorde vi oss färdiga och väckte Emil som fick välling och kläder sen bar det av till dagmamman. Jag berättade för Emil när vi åkte till dagmamman att jag skulle åka tillbaka till Umeå igen för att jobba och han såg väldigt fundersam ut så när vi lämnade lillgubben hos dagmamman tyckte han att jag skulle följa med in men det gick ju inte eftersom jag skulle åka iväg. Han blev inte ledsen men det syntes på han att han inte riktigt tyckte om det. Usch, vad jag ville sjukskriva mig och bara vara hemma med lilleman. Känner mig så elak som inte kan komma och hämta han hos dagmamman men efter i januari blir det ju jag som får hämta honom. Det känns ju i alla fall bra! Det är ju snart januari, inte länge kvar av detta år.. hjälp!

När vi lämnat Emil släppte Johan av mig hos hans pappa som skulle skjutsa mig till tåget. Tack och lov var tåget bara 4 minuter försenat och det är ju helt ok så jag var framme i Umeå just före tio. Eftersom Johans mamma kom hit till Umeå så var jag förbi och hälsade på henne. Hon såg ju såklart lite sliten ut men vem gör inte det efter en liten hjärtinfarkt? Så skönt att allt gick bra, känns inte så kul när någon som är 47 år råkar ut för sånt här. Som sagt, det gick ju bra.

När jag varit hos henne färdigt var det dags för lunch så jag pallrade mig iväg till restaurangen för att äta dagens för 70 kr. Kändes som ett vettigt pris för att få en god och nyttig lunch. Jag tar det jag ska ha och beställer maten som jag ska ha, när jag kommer till kassan tar jag fram mitt visakort och stoppar i kortläsaren, slår min kod och trycker OK. "Medges ej" står det... fan tänker jag... vad ska jag göra nu då.. kassörskan säger att jag får ta min mat och jag säger tack och att jag ska ringa ett samtal och fixa det där. Den jag ringer svarar dock inte så jag kan inte göra annat än att äta upp och gå därifrån.. haha, nej nu skojade jag.. jag lämnar tillbaka maten som är orörd också går jag till bankomaten för att se om jag får ut nå slantar. Men nej, jag som var så säker på min kod slår fel och bankomaten tar mitt kort. Jahapp... nu står jag utan varken kontanter eller visakort och ingen lunch.. jag åker till jobbet och knaprar nötter som jag hade med mig från Norsjö. När klockan är kvart i fem beger jag mig mot handelsbanken som har öppet till kl 18, där bestället jag ett nytt visakort och även ett nytt internetbankkort. Självklart kommer jag ihåg att ta ut några kronor också så jag kan handla lite mat sen i veckan. Åh, vad jag bli tokig när jag glömmer koden sådär. Jag kände mig så säker på att jag slagit rätt kod men nej.. tydligen inte. Jaja, det kunde ha varit värre! :)

När jag beställt kortet ringer jag en kompis som följer med mig på max och äter, var så himla hungrig att jag inte orkade åka hem och sen ställa mig och göra mat så jag "lyxade" till det och beställde en hamburgare istället.

Nu sitter jag hemma i sängen och funderar på om jag ska hoppa in i duschen, kändes som att det skulle vara skönt! Om jag skyndar mig hinner jag innan morbror kommer hem, jag tänkte att han kanske vill duscha när han kommer från jobbet. Jepp, det blir så.. jag ska duscha!

Vi hörs!


1 kommentar:

Emelie sa...

Men vad läskigt med svärmor!
SKönt att det verkar ha gått bra i alla fall!