onsdag 30 januari 2013

Som vanligt...

Ligger jag efter med att uppdatera! Usch och fy för mig...

Vi hade det i alla fall jätte trevligt i Luleå, eller egentligen i Sävast där Rebecka bor. Hon hade en super fin lägenhet!
I alla fall så lämnade jag Emil hos dagmamman på onsdagmorgon också åkte jag till mamma under tiden han var där. Hämtade upp honom vid tolv tiden, åkte hem och packade in i bilen sen drog vi vidare mot Luleå. Emil somnade i bilen precis som jag hade hoppats. Han sov hela vägen, alltså två och en halv timme... Lite för länge men det gick ju det också. När kom fram till Luleå körde vi in på en maxparkering och ringde efter Becka som fick komma dit och möta upp oss. Vi åkte till korvgubben ute på storheden där vi åt middag. Sen hann vi in en sväng på Toys'r us där Emil hemskt gärna ville gå själv vilket jag inte tyckte så han fick sitta i vagnen och bara titta på alla leksaker. Det gick hyfsat bra men självklart fick ett tåg och två tågvagnar följa med hem.

Vi var även in en sväng på coop men det gick som snabbt sen åkte vi till Becka!

Emil var inte speciellt trött så han somnade inte förrän vid halv tio.

När han sen vaknade tidigt som tusan (05.00 ungefär) på torsdagen var han taggad att få åka till Haparanda och shoppa loss på IKEA. Vi var inte så jätte snabba iväg men Emil somnade såklart i bilen och sov hela vägen (en och en halv timme). När vi kom fram tog jag ut vagnen så han fick åka i den och han satt så snällt ändå vill barnavdelningen där han fick komma upp och leka lite med de leksaker som finns där. Jag hittade massor med kul till Emil som jag såklart inte kunde låta bli sen var det dags för lunch. Emil fick plättar med sylt och jag åt såklart köttbullar.

Vi fortsatte sen shoppingen inne på IKEA när Emil fick fortsätta åka vagn. Han satt så snällt i vagnen och tjollrade på men just innan kassorna fick han komma ner en stund och gå själv eller snarare springa själv.

När vi var nöjda på IKEA gjorde vi dumheten att gå in på Candy World... Åh fy vad mycket godis! Självklart var jag "tvungen " att köpa lite grann!

Vi var förresten in på ittala outlet också och där köpte jag en ny rejäl stekpanna. Johan har redan invigt den och den blev godkänd. Men en stekpanna som kostar 649 kr (köpte den dock på rea för 399 kr) ska banne mig vara mer än godkänd! :)

I alla fall så käkade vi en korv på Ica maxi innan vi styrde "räser forden) hemåt igen och självklart sov grabben hela vägen hem. INTE bra!

Jag försökte lägga Emil halv nio och en timme senare sov han... Trodde jag... Men när jag pratade med Johan vaknade han till och vägrade somna om... Tjugo över tolv somnade Emil och sov till just före åtta. Perfekt! För vi skulle packa alla grejer och sen åka en snabbis till Boden och dollarstore. Som sagt, en snabbis blev det för halv tolv var det lunchdags inne i Luleå tillsammans med två kompisar till Becka. Jätte trevligt och gott var det! : )

Efter lunchen var det tänkt att vi skulle gå en sväng inne i stan men jag hann bara in en sväng på Cubus för jag köpte två tröjor till mig och en hel fleecedress till bebisen och en delad. Det var på rean alltihop så det var ju bra. :-)
Emil somnade inne på Cubus så jag bestämde mig för att jag och grabben skulle bege oss hemåt Norsjö. :-)

Jag är ju en sån där hemsk människa som plockar upp liftare och denna dag stod det en tjej vid e-fyran och vevade med armarna. Självklart var jag tvungen att stanna bilen och fråga vart hon skulle. Hon kunde inte svenska, hon kunde ingen svenska men hon pekade på kartan och hon skulle till Skellefteå trodde jag...
Men helt plötsligt skulle hon hoppa av i Byske...

Jaja, resan hem gick i alla fall också och Emil var snäll hela vägen även den här gången.

Mina ögon börjar gå i kors och jag skriver konstigt så jag ska nog avrunda det här. :-)

2 kommentarer:

Hanna sa...

Men Sävast tillomed! Du skulle absolut ha sagt till :) Nästa gång får du göra så och jag hoppas att vi kan ses då, vore riktigt kul :)

Catarina sa...

Kul med utflykter.
Hans syns nyklippt, snyggt!