onsdag 27 februari 2013

"Nää"

Min älskade son har kommit på det magiska ordet "nää".. Han vill ingenting nu för tiden. Stackars pojke, haha. Man måste som fråga på rätt sätt för att han inte ska svara "nää". Det är både super gulligt och en smula irriterande. Ibland tror jag inte alltid han vet vad ordet i sig betyder men samtidigt så verkar han göra det. Ja, knepigt är det. Det var i förra veckan som jag hörde att han se det för första gången.

Jag tycker han utvecklas hur mycket som helst just nu. Han pratar ju massor, härmar precis allt man säger. Han har kommit på bokstaven L så när han nu säger ett ord med bokstaven L i så är det L han ljudar mest eller hur man nu ska säga. Han säger även väldigt långa meningar, han kan förklara vad det är han vill och vad han menar. Det är skönt!

Han har blivit super duktig när det gäller att vara utan blöja. Helt plötsligt här efter jul skulle han vara utan blöja och kissa på pottan. Nu är han utan blöja några gånger per dag och han kissar alltid (nästan i alla fall) på pottan! Han blir så stolt över sig själv när han kissat på pottan och det blir såklart vi också.
Nu är det inte hårdträning för att få honom blöjfri utan vi tar det i hans takt, han kommer säga till när han är redo för nästa steg. Alltså att ha på sig kläder också, nu springer han ju nakenfis. Han älskar det verkligen. :)

Jag ska nog återkomma med lite mer om Emils utveckling känner jag men just nu sitter jag mest och funderar på vad jag ska äta.. känner mig hungrig!

Vi hörs!

Världens finaste pojke! 

Inga kommentarer: