fredag 8 februari 2013

Träffat lilla Johan idag

(gick inte publicera igår så jag provar idag)
Jag och Emil steg upp strax efter att Johan hade åkt till jobbet där vid sju-tiden. Sen hade vi det mysigt i soffan, Emil tittade på "bilar två" och jag tittade på Facebook. Jag raggade lite sällskap och det var faktiskt några som nappade så strax efter nio klädde vi på oss och åkte till Lina och hennes lilla pojke Johan. Han är sex månader och såklart jätte söt även han! Oj, vad jag längtar efter våran lilla bebis.
Vi blev bjudna på bullar och saft! Emils favorit, han tryckte i sig säkert tre fyra bullar! Jisses, jag skulle gå stoppat honom, haha. Nej men det var okej för Lina så jag lät han äta bullar.
Emil har blivit lite rädd för hundar efter en händelse för ett tag sen. Det var en hund som fräste/morrade åt honom när han kom lite för nära matskålen. Sen dess har han stor respekt för hundar. Speciellt stora hundar, Lina och hennes sambo har en bjässe till vovve (såg ut lite som en labrador, rottweiler och kanske lite Golden retrieverblandning) och kolsvart är den. Jag tror aldrig Emil varit så rädd för någon hund tidigare och då var ändå den här hunden jätte snäll och lydig.
Emil blev helt hysterisk när han blev kvar i köket då jag och Lina gick på husesyn. Nej, men det blir nog bättre det också!
Vi hade det i alla fall jätte trevligt och då klockan var tolv begav vi oss hemåt men stannade av i Norsjö och handlade lite grann. Just innan vi kom till bastutjärn somnade Emil och han gick inte att väcka så jag bar in honom och la han i soffan. Han fortsatte sova även när jag klädde av ytterkläderna, då är han trött för det brukar inte fungera. I när med alla bullar som han åt var han nog inte särskilt hungrig så vi åt lunch efter att han vaknat. De. Gick ju bra det också!
Nu ska jag nog ta och lägga mig i sängen eftersom vi ska upp imorgon och köra till Umeå. Vi ska ju träffa barnmorskan igen, känns faktiskt kul... Förutom att kolla hur mycket jag gått upp. Usch!
Nej men sov så gott!

Inga kommentarer: