fredag 28 mars 2014

Till och med chipsen är starka

I morse var det riktigt tungt att stiga upp när väckaren ringde. Jag har sovit som en kratta i natt, sängen är verkligen ingen höjdare, herregud så hård den är. Funderar på om jag ska behöva köpa en bäddmadrass. haha
Jag är inte en sån som klagar på att sängarna är hård men denna ÄR verkligen hård. I alla fall så tog jag mig tillslut iväg till jobbet. Det gick bra att köra även idag. Min kund var redan vaken när jag kom dit vid halv åtta så då klockan var runt nio kom en kompis till Hen sen åkte vi och plockade upp Hedvig. Vi åkte iväg till en stad som heter Petchabun, den ligger ca 8 mil från där vi bor. Där blev det shopping, lunch och en glass till efterrätt. Lunchen var inte alls god, det var alldeles för starkt. Jag hade beställt kyckling och pommes. Kyckling var så stark att jag lämnade all kyckling, Pommesen gick i alla fall ner. När vi ätit färdigt gick vi till glassbaren bara bredvid där vi ätit. Oj vilken smarrig glass det var, men det är klart.. all glass kanske smakar gott i denna värme. ¨

Vi kom hem ganska sent, jag tror klóckan var runt tre när vi var hemma. Hedvig följde med till hen. Vi stannade av på vägen för att kolla på det andra hotellet. Det ser verkligen fint ut. Skulle vara skönt om vi kunde flytta dit så snart som möjligt. Synd bara att vi redan betalat det här rummet för två veckor så det blir nog om att bo kvar här.

När jag slutade fick Hedvig åka med mig hem på moppen, det var spännande att skjutsa någon. Det blev en aningens mer vingligt när jag körde sakta, annars gick det bra. För mig i alla fall, hon kanske var åkrädd. :)

Det har varit en väldigt lugn kväll. Jag har duschat, pratat med Johan och även hunnit köpa fredagsmys... jag köpte chips för jag var så sugen på det men till och med chipsen är starka. Jag gillar ju inte stark mat. Ska bli skönt sen när man kommer hem och dels kan läsa vad som står och dels att bli förstådd men också att kunna förstå vad människor säger.

Måste uppsöka en läkare eller ett apotek, mina armar, ben och mage håller på att klia sönder. blir galen snart!

Otroligt tungt att stiga upp i morse.

Chilli!

Blä.. fötter!

Korv med bröd så att säga. :D

Glass till efterrätt, det var inte dumt.

Okey, jag förstår precis. Jag ska sitta ner och kissa/bajsa.

Det hann bli 37,3 grader varmt. Tack och lov att det blåst lite idag men det blåser ju inte kallt direkt.

På åkern precis bredvid Hens hus.

Jag har en kompis på mitt rum, han heter ödlan. :)

Såå gott med färsk annanas.:)

Mögel? Detta är fotat inne på toaletten i mitt rum.

Mögel?

 
Min ena arm, andra armen ser likadan ut. Har även i knävecken och på magen. Blir galen!
Har köpt mig nytt solskydd och ny tvål idag så vi får väl se om det blir bättre av det. Jag hoppas verkligen det!

Nu ska jag kolla om internet orkar med netflix, i så fall blir det filmmys! :)

Inga kommentarer: