lördag 5 april 2014

Fest

Som jag berättade redan igår så skulle vi iväg på fest ikväll.. Vi började dagen med en tripp till en marknad bara en bit ifrån byn. Det var en stor marknad, en sån marknad som jag skulle vilja gå på när jag inte jobbar. Jisses så mycket kläder.. och mat! Jepp, det ska jag hinna med.. vara på en marknad. Efter marknaden åkte vi hem igen och tog det lugnt ett par timmar innan det var dags. Jag hann vara förbi på hotellet och snygga till mig lite. Festen har hållit till i en liten by ca 1,5 mil härifrån hotellet.
Det var så underbart härligt att träffa så många svenskar där. Festen anordnas av 6 eller 7 syskon som kommer ifrån den byn och många i den syskonskaran är på nåt vis kopplade till Sverige. Därav alla svenskar som var där. Eller alla och alla, det låter som det var typ 20-30 stycken svenskar där men riktigt så var det inte. Det var väl fem svenska karlar där. En av de hade ett barn och den enas fru har två barn som bor i Sverige. Båda hennes barn har ett barn var. Det var tråkigt att jag inte hann prata mer med honom, han var ute och gick med vanen när jag stötte på honom. Han verkade väldigt trevlig. Hann bara be honom hjälpa mig att översätta till familjen som jag skulle åka med att jag var redo att åka hem nu.
 
Jag lägger in några bilder så hoppas jag att vi hörs imorgon!
 
Kycklingar... vänta nu.. rosa, gröna.. hur gick det till?

Marknaden från i morse.

Torkad fisk, huvva vad det luktar illa.

Sådana skyltar borde finnas i Sverige!

Showen har börjat!

Min absoluta favorit, clownen. Jag hängde inte med mycket men att de skojade om oss "falanger", utlänningar, det förstod jag. :)

Mycket folk och nästan alla har rullat ut en matta som de sitter på. Några få står längst fram och dansar.


llllllllllllllllllllllllllllllllllll.. Min bokstav L är knäpp.. jag behöver knappt röra på den tangeten för att det ska bli massor med lllllllllllllllll.. lite irriterande kanske.

Sov gott!

Inga kommentarer: