måndag 14 april 2014

Meiji och Milo

Vilken dag, känner mig rätt sliten, klockan är bara 21:04 men det känns som att klockan är 00:00 ungefär. Jag sov dåligt i natt, hade ont i benen när jag lade mig igår kväll och kunde inte somna på grund av det. Sen upp och jobba 8-18. Tur att dagen har gått fort, vi har haft vattenkrig typ hela dagen. Jag vill/kan tyvärr inte visa några bilder därifrån då jag inte bett om lov att göra det. Hur som helst, jag kom på jobbet och vi åkte direkt till templet. De håller på att göra nya Buddahfigurer utomhus och en av dessa "Buddor" skulle få ögon idag, det är visst någonting speciellt. Vi kom väldigt tidigt och tyvärr hann vi inte se själva "ceremonin" då vi var tvungna att åka tidigare än beräknat.

Sonkran var från första början till för att man skulle hedra (tror jag, jag kan vara ute och cykla nu) de äldre genom att  hälla LITE vatten på de men idag är det inte riktigt samma. Nu är det vatten på ALLA. Jo, det jag ville ha sagt från början var att vi hade nån sorts ceremoni för de äldre idag där vi hällde lite vatten på de sen fick de knyta varsitt armband på alla som var där.

Jag har varit blöt i princip hela dagen men när jag kom hem från jobbet bytte jag bara skor sen gick jag till 7 eleven. Där hittade jag gott kvällsfika och  även morgondagens frukost. Kanske inte det nyttigaste men måste man alltid vara nyttig? Ja.. kanske någon gång i och för sig men.. det kan jag börja med när jag kommer hem till Sverige. :)

Sen har jag äntligen duschat, så underbart härligt det var! Nu ska ni få se lite bilder på mitt kvällsfika och lite annat knasigt.


Det här är buddahn som ska få ögon. Ställningen som står runt är såklart gjord av bambu, pinnarna ser inte särskilt stadiga ut men de är nog rätt så stadiga.
 
Detta är ögonen som ska sättas på plats.

Blommor är en av mina favoritmodeller. :)
 
 

Här är jag, redo att se när Buddah får ögon.


Småkryp är nog också en av mina favoritmodeller. Dessa två är antingen på G eller så har den ena strejkat för det såg nästan ut som den ena blev bogserad av den andra. haha


Mums, det blev pannkaka till middag idag, det var verkligen smarrigt!

Här är armbanden som jag pratade om att de äldre fick knyta fast på oss. Det är typ ett "lycka till" armband.

Jo, just det.. när man leker med vatten ska man komma ihåg att smörja in sig ungefär dubbelt så ofta.. jag glömde av att smörja in mig lite oftare idag..

Min moppe får stå inne i entrén på hotellet men en dag när jag skulle parkera min moppe så står det en moppe precis på gränsen att jag ska ta mig förbi för att ta mig in på hotellet. Jag tänker dock att jag ska chansa, det gick ganska bra förutom att jag bresade (är det ett svenskt ord eller hittar jag på nu? :S) för mycket med ena benet så när jag passerar den andra moppen krockar mitt ben/knä in i den moppen. Jag säger nåt fult lite tyst för mig själv, parkerar moppen på sin plats, hämtar min rumsnyckel och väll uppe på rummet ser jag att jag blöder. "jaha, inte konstigt att det gjorde ont" tänkte jag då,

Meiji och Milo, detta är mitt kvällfika!

Åh det var så himla gott, det smakade oboy vilket i och för sig låter konstigt för er som känner mig men ja, det var gott! Haha
 
 
Nu ska jag ta och försöka sova.
Vi hörs!

Inga kommentarer: