tisdag 15 april 2014

Sista natten med gänget

Jahapp, då var dagen kommen.. det här är sista natten jag kommer sova på detta hotell. I morgon kl 10.00 åker jag till Koh Samet! Herregud vad det ska bli spännande, jag längtar och är nervös på samma gång. Hur ska jag klara mig där alldeles själv? Jag kan ju inte ens ringa till min kund och be hen hämta mig. Haha. Äsch, det ska bli sjukt spännande!

Jag hoppas att hotellet är hyfsat fräscht i alla fall och att internetet fungerar bra. Det finns dock inte internet på rummet men det kan jag leva utan bara det finns i allrummet. Jag måste komma ihåg att tömma min telefon och ladda den ikväll så jag är redo att fota i morgon. Skulle ha tömt och laddat storkameran också men det känns ändå inte riktigt lika viktigt. Telefonkameran tar nästan bättre bilder. Jag tror att jag varit och pillat för mycket på storkamerans inställningar för alla bilder blir suddiga. Hoppsan!  

Jag vet nästan inte vad jag ska skriva, mina tankar snurrar hejvilt. Jaja, jag har tyvärr inte hunnit lägga in dagens bilder på datorn så ni får några bilder från innan jag åkte iväg. :)

Min älskade lilla pojke, redo att följa med mamma till Thailand. :)


Mllja är också redo att följa med mamma till Thailand! :)

Ja just det, dessa borde ni testa! De var väldigt goda tyckte jag.
 
 
 
Och nu hoppar jag tillbaka till min sista dag här i Thailand. Jag har haft en helt okey dag, har följt med mig kund och hens familj på restaurang ikväll. Smakade väldigt bra men jag hade ju precis ätit två pannkakor innan vi åkte iväg. Det blev lite snabbt påkommet så jag hade redan ätit min middag. Alltså på tal om pannkakor, himmel så goda pannkakor "pannkakasmoppen" gör! Och jo, ni läste rätt.. det är en moppe som kommer in på min kunds gård och gör pannkakor på beställning. hehe. Vänta så ska jag leta fram en bild!
 
Här är min favvomoppe, ja just det.. glassmoppen är också min favvo. :)

Först tar han och lägger ut en tunn tunn fyrkantig deg, låter den steka ett tag. Kläcker sen ett ägg ovanpå den, viker in kanterna lite grann, lägger på nåt gult som jag tror är en klick smör. Vänder sen på den, låter den steka tills den fått fin färg. Sen lägger han den på ett smörpapper, där häller han på nåt som jag inte riktigt vet vad det är och sen lite socker, rullar ihop den och sen paketerar han den i ett smörpapper. Åh vad gott! Inte riktigt som vi gör pannkaka/plättar.


När jag kom hem efter dagens arbete så låg min thaikompis och sov i soffan som finns i receptionen. Jag gick upp på rummet och tänkte att jag skulle gå ner en stund senare för att se om hon var vaken.. det var hon.. men hon var otroligt full så tyvärr blir det inget kul avsked. Jag hade hoppats att vi skulle hinna säga hej då i alla fall. Jag får väl hoppas att hon är här i morgon bitti så jag hinner säga hej då då istället.

Nu ska jag gå en sista sväng på 7/11!
Ha det och så bra så hörs vi förhoppningsvis från ett underbart Koh Samet i morgon. :D

Inga kommentarer: